Ostatnio utarło się powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz. I chociaż dotyczyło to osób prywatnych dzisiaj można powiedzieć to samo o firmach. Jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ jeśli dane przedsiębiorstwo nie posiada kont na znanych portalach społecznościowych osoby, które z nich korzystają i to głównie one są źródłem ich informacji nigdy się o danej firmie nie dowiedzą.

Wiele osób zadaje sobie pytanie czym właściwie jest marketing Internetowy i dlaczego warto z niego korzystać?

Marketing Internetowy
Marketing Internetowy

Otóż, aby to zrozumieć należy zacząć od początku. Co to są właściwie Social Media?

Social Media to nic innego jak serwisy społecznościowe, które umożliwiają szybką wymianę informacji pomiędzy użytkownikami, którzy się tam znajdują. Głównie zalicza się do nich popularne portale społecznościowe, które służą do udostępniania zdjęć, filmów oraz treści. Ich ogromną zaletą w marketingu jest zasięg, który pozwala na dotarcie do dużego grona odbiorców. Ponadto jest to miejsce dzięki, któremu firma może promować swoje produkty zrzeszając klientów dotychczasowych jak i nowych. Taka interakcja pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientem buduje zaufanie, a co za tym idzie chęć dalszej współpracy.

W Polsce najpopularniejszym portalem , którzy przedsiębiorcy wybierają jest Facebook. W ciągu ostatnich kilku lat jego pozycję goni także Instagram, a kolejno Twitter, czy Snapchat. Typowo biznesowym portalem, który służy do publikowania ofert pracy jest zdecydowanie Linkedln.

Marketing internetowy w Social Mediach opiera się na odpowiednio przygotowanej strategii marketingowej. Dobrze przygotowana potrafi wygenerować naprawdę spory ruch. Kolejnym ważnym aspektem jest zaangażowanie w prowadzenie takiego marketingu internetowego. Najważniejsze są interakcje z odbiorcami tworzonych przez nas postów. Musimy pokazać im, że zależy nam na kontakcie z nimi. Również ważną kwestią jest wybór odpowiedniego portalu, a żeby wykonać to prawidłowo należy określić grupę docelową, która będzie zainteresowana danym produktem.

Jest też kwestia ewentualnego skorzystania z płatnego marketingu internetowego.

Tutaj należy zastanowić się nad kilkoma kwestiami:

– na jakim etapie jest Twoja firma?
– jak obecnie wygląda świadomość użytkowników na temat Twojej firmy?
– jakich efektów oczekujesz od płatnej reklamy?
– jakim budżetem dysponujesz?

Wielkim plusem płatnego marketingu internetowego jest fakt, że na podstawie naszych działań możemy przeprowadzić pomiar wskaźnika zwrotu inwestycji.

Marketing internetowy ma zarówno szereg zalet jak i wad. Warto zatem dogłębnie zastanowić się nad rozpoczęciem przygody z Social Mediami.