Jakie korzyści daje umieszczenie na stronie przycisku CTA?

Call To Action to rozwinięcie skrótu CTA. Zapewne każdy słyszał o przyciskach tego typu umieszczanych na stronach internetowych, czy kontach na mediach społecznościowych. Przycisk CTA umieszcza się w miejscu widocznym dla użytkownika, aby umożliwić mu szybką reakcję. Ponieważ Internet obecnie jest kluczowym środkiem komunikacji w relacji klient – usługodawca warto pokierować swoimi działaniami w taki sposób, aby zdobyć jak najszersze grono odbiorców swoich usług. Narzędzia marketingu internetowego pozwalają na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców.

Czym jest przycisk CTA?

Przycisk CTA jest przyciskiem wzywającym użytkownika do konkretnego działania. Umieszcza się go na stronie, czy profilu w mediach społecznościowych w widocznym miejscu w formie krótkiego imperatywu, np.: „Zadzwoń”, „Napisz wiadomość” itd. W ten sposób użytkownik może w wygodny sposób przejść do kolejnego działania.

Jak powinien wyglądać przycisk CTA?

Główną zasadą jaką powinniśmy się kierować przy tworzeniu przycisku CTA jest – wyróżnienie go na tle reszty tekstu. Musi on przykuwać uwagę użytkowników odwiedzających stronę. Ponieważ jest to element, który musi być widoczny na stronie najlepiej wykonać go w kolorze kontrastującym z resztą tła. Kolejnym ważnym aspektem przy tworzeniu przycisku CTA jest jego zwięzłość. Znacznie bardziej sprawdzi się krótka fraza niż mocno rozbudowane zdanie. Przy czym warto pamiętać o tym, że zwrot ten powinien przekazać kompletną treść. Aby przekaz ten odpowiednio działał na klientów podkreśl wyjątkowość kierowanej do nich oferty.

przycisk CTA

Dlaczego warto stosować tego typu rozwiązania?

Umieszczenie przycisku CTA jest dla każdego z użytkowników pewną formą drogowskazu, który podpowiada mu jakie działania powinien podjąć. Przycisk CTA jest idealnym zwieńczeniem treści zawartych na stronie. Pomaga dobrnąć klientom do ostatecznego kroku jakie powinien podjąć w związku z wyborem danych usług. Przyciągający wzrok przycisk mocno wpływa na podejmowanie odpowiednich decyzji klientów. Jest to pewnego rodzaju forma do zachęcenia osób poszukujących danych usług do korzystania z nich. Jednocześnie jest to również ułatwienie i usprawnienie działań jakie klient powinien podjąć w związku z podjęciem współpracy.