Dlaczego angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych jest tak ważne?

Media społecznościowe to doskonałe miejsce reklamy dla firm. Jednak marketing w mediach społecznościowych to ogromne wyzwanie, ponieważ wymaga od nas nie tylko czasu, ale również doświadczenia. Zaangażowani obserwujący to przede wszystkim przyszli klienci. Prawdą jest, że media społecznościowe pozytywnie wpływają na interakcję z markami. Według statystyk aż 78% badanych jest w stanie zdecydować się na usługi danej firmy po tym jak zrobi na niej dobre wrażenie w mediach społecznościowych. O angażowaniu odbiorców mówimy wtedy, kiedy zostawiają oni polubienia, komentarze, a nawet wiadomości. To wszystko pomaga budować zaufanie do marki.

media społecznościowe

Jak wpłynąć na zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych?

1.Używaj przycisku CTA

Jeśli naszym celem jest chęć nawiązania kontaktu bezpośrednio pod naszym postem powinniśmy umieścić przycisk CTA. Dzięki niemu możemy bezpośrednio przekazać naszym oglądającym jaki jest cel naszego posta. Jeśli natomiast nie chcemy w sposób ostentacyjny wymuszać na naszych odbiorcach określonej reakcji możemy po prostu zadać w naszym poście pytanie. Wówczas osoby, które będą miały ochotę odpowiedzą na nie.

2. Rosnąca popularność video

Ostatnie lata przynoszą stale rosnącą popularność filmów video. Zapewniają one znacznie większe zaangażowanie w mediach społecznościowych. Tworzenie filmów video może opierać się zarówno o naszą działalność jak i o trendy obecnie panujące w tym zakresie. Warto trzymać rękę na pulsie i poznawać nowe kierunki w tworzeniu branżowych video. Warto jednak włożyć w to odrobinę kreatywności, ponieważ powielanie innych filmów z pewnością nie przyniesie oczekiwanego rezultatu.

3. Obecność w mediach i konsekwencja

Obserwatorzy z pewnością nie zaangażują się w relacje z firmą, która jest przez dłuższy czas nieobecna w mediach społecznościowych. Aby reklama w Social Mediach przynosiła korzyść należy zadbać o spójność publikowanych postów oraz regularne ich udostępnianie. Nawet najbardziej wartościowe treści nie przyniosą relacji z odbiorcami, jeśli będą publikowane raz na miesiąc.

4. Postowanie w określonym czasie

Godzina oraz czas publikacji również mają znaczenie. Warto obserwować statystki, aby wybrać jak najlepszą porę do postowania w mediach społecznościowych. Można w tym celu posiłkować się dostępnymi statystykami, raportami oraz badaniami. Idealna pora będzie zależna od branży i naszej grupy docelowej do której kierujemy posty.

5. Pokaż osobowość swojej marki

Nikt nie będzie obserwował nudnej strony w Social Mediach. Planując posty, które znajdą się w mediach społecznościowych powinniśmy wziąć pod uwagę powód, dla którego mieliby je oglądać nasi odbiorcy. Wszystkie posty należy planować z perspektywy osoby, którą mogłaby być dana marka.

6. Adresat również powinien być zaangażowany

Do tworzenia treści pokazujących zaangażowanie w stosunku do odbiorców można wykorzystać, np. pytania lub komentarze obserwatorów. Można również tworzyć posty w których prosimy naszych odbiorców o pytania na, które później odpowiemy.

7. Real time marketing

Pozytywnie na nasz odbiór w Social Mediach wpłynie również nawiązywanie do aktualnych wydarzeń. Warto wykorzystywać najnowsze newsy ze świata do skłonienia naszych odbiorców do jakiejś rekacji. Wiele ogromnych marek wykorzystuje wydarzenia w kraju i na świecie następnie odwołując się do nich w swoich mediach społecznościowych.

Oczywiście nie są to wszystkie sposoby na zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych. Warto stosować również takie metody jak: quizy, zagadki czy konkursy. Wszystko zależy od branży, w której działamy oraz na strategii jaką wybierzemy.