Pozycjonowanie strony internetowej – kiedy zobaczymy pierwsze efekty?
Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem bardzo złożonym. Jego efektów nie zobaczymy od razu. Musimy na nie poczekać. Ile czasu? Otóż jest to kwestia na którą wpływa bardzo dużo czynników. Najprostszą odpowiedzią na to pytanie będzie – „to zależy”. I chociaż wielu z nas wyda się ona odpowiedzią wymijającą to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która da nam informacje na ten temat.
Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowaniem nazywamy złożony proces marketingowy, który składa się z szeregu cyklicznych działań zarówno w obrębie serwisu jak i na zewnątrz. Wiele z tych działań wymaga specjalnych umiejętności osoby wykonującej. Zadanie tej osoby polega na udostępnianiu treści, a także budowaniu linków, które znacząco wpływają na pozycję naszej witryny w sieci.
Jakie czynniki wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie naszej strony internetowej?
Istnieje wiele czynników, które bezpośrednio wpływają na efektywność pozycjonowania strony internetowej.
Aktualna widoczność strony internetowej.
Jest to aspekt na który zwraca uwagę każda osoba, która w swojej pracy zajmuje się pozycjonowaniem strony internetowej. Od analizy obecnego stanu strony należy rozpocząć, aby wiedzieć jakie działania podjąć. Jeśli widoczność strony jest bardzo słaba wówczas na efekty będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Znacznie łatwiej pozycjonuje się strony internetowe, które już mają określoną pozycję w Internecie.
Kolejną kwestią jest budżet przeznaczony na SEO.
Jak to w przypadku pieniędzy, jest to jedna z kluczowych kwestii również w pozycjonowaniu. Koszty publikacji na portalach branżowych stale wzrastają, a jak wiemy jest to główny z elementów, które wpływają na wzrost naszej pozycji w Internecie. Osiągnięcie wysokich pozycji w sieci przy niskich inwestycjach również jest możliwe, jednak będziemy musieli znacznie dłużej poczekać na efekty.
Wiek oraz historia domeny
Są to czynniki, które również odgrywają swoją rolę w pozycjonowaniu. Jednak tutaj „świeżość” strony wypada korzystniej. Im lepiej zoptymalizowana strona tym lepsze szanse na szybsze rezultaty.
Zasięg pozycjonowania.
Kolejnym aspektem jest zasięg pozycjonowania. Szybsze efekty uzyskamy w przypadku pozycjonowania na rynku lokalnym, gdzie konkurencja jest mniejsza.
Doświadczenie osoby pozycjonującej.
Ważną kwestią jest również doświadczenie osoby, która będzie wykonywała dla nas usługę pozycjonowania. Działanie takiej osoby, czy firmy powinno być przede wszystkim systematyczne i uwzględniać kilka ważnych czynników. Mowa tutaj o zmianach algorytmu, działaniach konkurencji, a także zmianach zachowań użytkowników. Pozycjonowanie jest usługą, która warto powierzyć w doświadczone ręce.
Czy uzyskanie błyskawicznych wyników pozycjonowana strony internetowej jest możliwe?
Wyniki natychmiastowe dają nam kampanie Google Ads, czyli kampanie linków sponsorowanych. Jednak w przypadku darmowych rozwiązań, nie możemy oczekiwać wyników na „już”. Oczywiście sytuacja, gdzie dana witryna osiąga dobry wynik pozycjonowania dość szybko są możliwe, jednak wpływ na to mogą mieć – zmiana algorytmu, niszowość danej branży, testy Google lub niekiedy nawet stosowanie praktyk niezgodnych z wytycznymi.