Konto firmowe na Tik Tok’u – czy warto rozpocząć swoją przygodę?

Rozważania na temat konta firmowego na Tik Toku należy rozpocząć od przybliżenia czym jest właściwie tik tok. Otóż jest to aplikacja, która umożliwia przesyłanie krótkich nagrań video. Dzięki wielu narzędziom, które oferuje aplikacja tik tok użytkownik może montować oraz przerabiać nagrania w dowolny sposób. Nagrania, które udostępniamy są widoczne dla innych użytkowników platformy. Mają oni możliwość komentowania, polubienia, a także wymianę wiadomości pomiędzy użytkownikami. Nagrany przez nas film może trwać około 1 minuty, najczęściej jednak trwają one kilkanaście sekund. Atrakcyjność nagrań z konta firmowego na Tik Toku polega właśnie na tym, że są krótkie i przyjemne do oglądania.

Popularność kont firmowych na kanałach społecznościowych

Czasy w których firma była dostępna tylko na Facebooku już dawno minęły. W obecnych czasach przy tak szybkim rozwoju bardzo ważne jest, aby być na bieżąco. Firmy muszą stale podążać za szybko zmieniającymi się trendami, aby nie wypaść z obiegu. Może się to dla nich skończyć niekorzystnie. Obecność na różnych portalach społecznościowych jest bardzo ważna. Konieczne jest, aby docierać do odbiorcy różnymi kanałami.

Statystyki dotyczące kont firmowych na Tik Toku

Statystyki dotyczące zaangażowania użytkowników Tik Toka pokazują, że ponad połowa użytkowników spędza na tym portalu około godziny dziennie. Natomiast około 85 % użytkowników zamieszcza w serwisie własne treści. Porównując statystyki z Facebook’a – własne treści zamieszcza około 20 % użytkowników. To właśnie dane statystyczne sprawiają, że marketerzy widzą w tej platformie ogromny potencjał, a przedsiębiorcy coraz chętniej zakładają własne konta dla swoich firm.

konto firmowe na tik toku

Chociaż Tik Tok powstał już w roku 2016 w Chinach to w Polsce swoja popularność zyskał w roku 2019. Wówczas aplikacja została pobrana przez przyszłych użytkowników więcej razy niż Facebook, Instagram oraz WhatsApp razem wzięte. Statystyki wskazują na stale rosnącą popularność platformy Tik Tok. Obecnie w Polsce korzysta z niej około 2 milionów osób.

Jak rozpocząć działalność konta firmowego na Tik Toku?

Najważniejszy w działalności firmy na portalach społecznościowych jest sposób ich działania. Najważniejsze jest opracowanie schematu w oparciu o który będziemy konsekwentnie realizować swoje cele. Przeniesienie contentu z innej platformy z góry jest skazane na porażkę.

Formaty oraz cele reklamowe konta firmowego na Tik Toku

Aplikacja Tik Tok umożliwia tworzenie płatnych reklam, które można wykorzystać w konkretnym celu. Przygotowując strategię dla danego produktu warto brać to pod uwagę. Konfigurując reklamę mamy do wyboru różne cele reklamowe:

– zasięg

– ruch

– instalacja aplikacji

– konwersja.

Zalety posiadania konta firmowego na Tik Toku

Główną z zalet posiadania konta firmowego na Tik Toku jest przewaga nad konkurencją. Tik Tok jest stosunkowo nową platformą, a co za tym idzie nie ma tam aż tylu firm, które możemy znaleźć na Facebook’u lub Instagramie.

Kolejnym ważnym powodem posiadania konta firmowego na Tik Toku jest szeroki zasięg odbiorców. Aplikacja działa na podstawie algorytmu, który dostosowuje treści pod odbiorcę. Dana firma może dotrzeć do osób, które miały już styczność z tym tematem.

Fakt iż na Tik Toku bardzo łatwo jest o zasięgi można wykorzystać tak, aby przenosić swoich odbiorców na inne media społecznościowe. Najważniejsze jest, abyśmy zadbali odpowiednio o umieszczenie wszystkich potrzebnych linków, które będą na pierwszy rzut oka widoczne dla odbiorcy.