Branża e-commerce – jak zaistnieć w Internecie

Branża e-commerce to jedna z najprężniej obecnie rozwijających się w Polsce. Przybywa zarówno klientów jak i konkurencji. Wraz z rozwojem branży e-commerce rynek stał się bardziej świadomy, a tym samym bardziej wymagający. Klienci wykonując zakupy za pośrednictwem Internetu zwracają uwagę na wiele ważnych dla nich kwestii. A ponieważ większość z nas jest wzrokowcami, głównym aspektem na jaki klient zwraca uwagę na produkt prezentowany w jego sklepie internetowym jest sposób zaprezentowania tego produktu.  Kolejnym aspektem są dostępne płatności, formy oraz koszty dostawy lecz również i opinie innych klientów, którzy już dokonali zakupu w tym sklepie.

Zakupy internetowe mają jedną dla niektórych dość sporą wadę. W odróżnieniu od zwykłych stacjonarnych sklepów – tutaj towaru nie można zobaczyć i dokładnie obejrzeć. Można mówić, że klient zamawia tzw. Kota w worku. Niektórzy nie obawiają się ryzyka, lecz inni nie chcą go podejmować i zwyczajnie rezygnują z zakupów internetowych. W podjęciu decyzji o zakupie danego produktu pomagają pozytywne opinie poprzednich klientów, którzy bardzo często na potwierdzenie swoich słów dodają również zdjęcia. Wówczas potencjalny klient nabiera zaufania do sprzedawcy oraz do samego produktu. Poza korzyściami związanymi z zaufaniem klientów, pozytywne opinie pomagają przedstawicielom branży e-coomerce zaistnieć w Internecie. Pozytywne opinie pomagają stronie w pozycjonowaniu oraz w przyciąganiu do sklepu nowych klientów. Dla potencjalnego odbiorcy sklep, który jest dobrze oceniany jest wiarygodny i godny zaufania. W takich miejscach warto robić zakupy. Klient jest wówczas spokojniejszy i ma pewność, że otrzyma towar jaki zamawiał.

Dobre opinie użytkowników są doskonałym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku branży e-commerce oraz zaufania. Dla klientów są bardzie wiarygodne, a co za tym idzie bardziej skuteczne niż hasła i kampanie reklamowe. Pozyskanie opinii nie wymaga nakładów finansowych. Z punktu widzenia przedstawiciela branży e-coomerce zachęcanie do pozostawiania pozytywnych opinii jest bardzo ważne.

Umieszczenie opinii na stronie internetowej

Miejsce na opinie klientów możemy umieścić na stronie w specjalnie zaprojektowanej zakładce. Można również wyświetlać tylko te najbardziej wartościowe recenzje  w specjalnym slajderze. Jeśli z perspektywy przedstawiciela branży e-coomerce zależy nam na opiniach od klientów formularz ocen powinien być anonimowy oraz łatwy do wypełnienia. Na ocenę od klienta wpływa wiele czynników, nie jest to zadowolenie tylko i wyłącznie z samego produktu. Ważne są również: strona techniczna, czyli obsługa klienta, łatwy kontakt ze sprzedawcą, czas trwania wysyłki itd. Projektowanie e-sklepów warto zlecić specjalistom, którzy z całą pewnością zadbają o to, aby strona była przejrzysta i bezawaryjna.

branża e-commerce
branża e-commerce