Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Obecnie Internet rozwinął się do tego stopnia, że praktycznie każdy ma z nim „coś” wspólnego.  Mniej czy więcej, ale zawsze coś. Każdy kto zna poziom rozwoju sieci internetowej w obecnym czasie powinien zdawać sobie sprawę z korzyści jakie niesie za sobą „istnienie” w sieci. Zarówno osoby prywatne jak i firmy, które prężnie działają w sieci są w stanie wyciągnąć z tego maksimum zysku. Obecnie coraz popularniejsze stało się powiedzonko, które stwierdza, że „kogo nie ma w Internecie ten nie istnieje”. Oczywiście Internet jak wszystko ma i pozytywne i negatywne strony. Jednak, skupmy się na tych pozytywnych, które pomogą nam rozwinąć naszą firmę i sprawią, że nasze zyski wzrosną.

Otóż sprawa jest prosta. Aby zostać pozytywnie odebranym przez potencjalnego klienta dana firma powinna zainwestować w dobrą stronę internetową. Podkreślam DOBRĄ, ponieważ posiadanie niechlujnie wykonanej, nieczytelnej oraz nieestetycznej strony internetowej z pewnością nam nie pomoże, a wręcz zaszkodzi. Natomiast jeśli zainwestujemy w wysokiej jakości dobrą stronę internetową jesteśmy w stanie przedstawić naszą firmę w sposób profesjonalny i podnieść jakość naszych produktów czy usług w oczach klienta. Oczywiście nie oznacza to, że mając dobrą stronę internetową możemy wykonywać usługi na niskim poziomie, nic z tych rzeczy. Pamiętajmy jednak, że każdy z nas jest wzrokowcem i to co widzi nasz klient jako pierwsze świadczy o naszej firmie w pierwszej kolejności.

dobra strona internetowa

Mówiąc o dobrej stronie internetowej jaką mamy na myśli?

Otóż dobra strona internetowa powinna być przede wszystkim CZYTELNA. Klient, który wchodzi na naszą witrynę internetową zazwyczaj poszukuje tam informacji, które są mu w jakimś celu potrzebne. Dajmy mu więc możliwość zdobycia ich w łatwy i szybki sposób.

Kolejną cechą dobrej strony internetowej powinna być INFORMATYWNOŚĆ. Strona internetowa powinna być „pigułką wiedzy” na temat danej firmy. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby na stronie umieścić wszystkie potrzebne dla klienta dane kontaktowe.

Następnie dobra strona internetowa musi opierać się na STABILNYM SERWERZE. Serwer wpływa na szybkość ładowania strony, a rynek oferuje nam naprawdę szeroką gamę rozwiązań w tej kwestii.

Jedną z ważniejszych cech dobrej strony internetowej jest również ESTETYKA. Strona internetowa to nic innego jak wirtualna wizytówka Twojej firmy, a więc powinna ona oddawać jej charakter. Należy w sposób odpowiedni i spójny z innymi materiałami reklamowymi dobrać kolory, grafiki itd. Wszystko musi stanowić jedną spójną całość.

Bardzo ważne jest, aby Twoja strona internetowa była RESPONSYWNA. Oznacza to, że funkcjonalność oraz estetyka strony internetowej powinna być uwzględniona zarówno z poziomu komputera jak i telefonu czy tableta. Responsywność strony oznacza dopasowanie się jej do każdego urządzenia z którego jest oglądana.

Równie ważne jest aby strona była BEZPIECZNA. Aby tak było powinna ona posiadać certyfikat SSL, zwłaszcza wtedy, kiedy użytkownik może na tej stronie założyć swoje konto. Ponadto musisz koniecznie określić zasady, regulamin oraz politykę prywatności. Odwiedzający witrynę musi mieć do tego dostęp.

Ostatnią już cechą dobrej strony internetowej niech będzie DOKŁADNE TŁUMACZENIE. Dotyczy to sytuacji, kiedy planujesz możliwość zmiany języka na stronie. Aby ułatwić sprawę odbiorcy należy zadbać o poprawne tłumaczenie.

dobra strona internetowa