Czy jest webwriting?

Webwriting to nic innego jak sztuka pisania tekstów, które zamieszczamy na naszych stronach internetowych. W oparciu o bardzo ważne zasady powstają teksty, które znajdziemy na stronach internetowych. Są to nie tylko artykuły na blogach firmowych, ale również opisy produktów, teksty umieszczane w mediach społecznościowych. Odpowiednio zredagowany tekst jest podstawą w marketingu. Dzięki niemu dotrzemy do potencjalnych odbiorców i otrzymamy szansę na zachęcenie ich do skorzystania z naszej oferty.

Co warto wiedzieć przed przystąpieniem do prac nad tworzeniem tekstu?

Tworząc nowy tekst na naszą stronę internetową musimy pamiętać, że jedna z zasad tworzenia treści do Internetu odnosi się do sposobu w jaki użytkownicy zapoznają się z tekstem. Odbiorcy naszych tekstów nie czytają ich w całości. Oczekują oni natychmiastowej odpowiedzi na poszukiwanych przez nich kwestii. Dla prawidłowego webwritingu oznacza to, że czytelnik przede wszystkim zwraca uwagę na nagłówek tekstu oraz kolejne podtytuły. Powinny one stanowić element podsumowania i informować czytelników o tym co znalazło się w kolejnych sekcjach tekstu.

Webwriting
Webwriting

Webwriting – czym cechują się wysokiej jakości teksty na stronę internetową?

Ogólnie przyjętą zasadą w tworzeniu takich treści jest umieszczanie na samej górze informacji najważniejszych. Kolejne części tekstu są już stopniowo mniej ważne, natomiast koniec tekstu to informacje mało istotne dla całego przekazu. W ten sposób odbiorca szybko znajdzie odpowiedzi na pytania, które go nurtują. Webwriting powinien opierać się przede wszystkim na zwięzłości. Jest ona bardzo istotna w marketingu. Stosując się do praktyk webwritingu należy unikać słów, które nie są konieczne do tego, aby przekazać odbiorcy istotną dla niego treść.

Przejrzystość treści umieszczanych na stronie internetowej

Umieszczając tekst na stronie internetowej musimy zadbać o to, aby nasze bloki były przyjemne dla potencjalnego użytkownika. Warto stosować p0raktyki w których dzielimy duże fragmenty tekstu na mniejsze części. Warto o tym pomyśleć również dlatego, że bardzo często czytelnik korzysta z urządzeń mobilnych co oznacza, że blok tekstowy, który na komputerze jest mniejszy na telefonie np. będzie wydawał się na znacznie bardziej rozbudowany. Może to zniechęcić czytelnika do zagłębiania się w szczegóły.

Odpowiednio przygotowana treść pomoże w pozycjonowaniu strony

Webwriting należy również oprzeć na SEO. Odpowiednio zaprojektowany tekst podniesie pozycję całej strony w sieci. Należy jednak zadbać o odpowiednie słowa kluczowe, strukturę tekstu. Poprawność językową i merytoryczne przekazanie odbiorcy informacji. Bardzo ważna jest również kwestia linkowania do innych stron.

Warto zatem znaleźć odpowiednią osobę lub agencję marketingową, która w umiejętny i profesjonalny sposób pokieruje naszym marketingiem w sieci.